Re: Vertikal-Rotor

> "Holger Altmann, DO3MHA" did speak:

> favorable self-'s building solution! Can someone help

 I dont know what is available in Europe, but on this side of the Pond a
good
 cheap rotor is the Alliance U110 which was sold as a TV antenna positioner.
 The nice thing about it is that the mast can run through the body so it
 makes it easy to have it centrally mounted on top of the azimuth rotor. I
 have had one pointing at AO10, AO13 and recently AO40 for 14 years now, and
its still doing a fine job.  Perhaps there is something similar over there.

 73 and GL  Alf NU8I xG4ABB
 Scottsdale AZ DM43an

 Lets see what Babelfish makes of this:

 Dont I wissen, was in Europa vorhanden ist, aber auf dieser Seite des
Teichs
 ist ein guter preiswerter Rotor das Bündnis U110, das als
 Fernsehapparatantenne Stellwerk verkauft wurde. Die nette Sache über sie
 ist, daß der Mast durch den Körper laufen kann, also er ihn einfach ihn auf
 den Azimutrotor zentral einhängen lassen läßt. Ich habe ein zeigend auf
 AO10, AO13 und vor kurzem AO40 für 14 Jahre jetzt und seine Stille, die
eine
 feine Arbeit erledigt gehabt. Möglicherweise es gibt etwas, das dort
ähnlich
 ist.

----
Via the amsat-bb mailing list at AMSAT.ORG courtesy of AMSAT-NA.